Dag 3 - Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu Dag 3 - Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Dubai

Blijf op de hoogte en volg Niels & Pascalle

26 Maart 2019 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 3 • Dubai (vrije ochtend)

- Oude stadsgedeelte van Dubai
- Jumeirah moskee
- historische wijk Bastakiya
- Al-Fahidi fort
- Dubai museum
- Dhowcruise over de Dubai Creek (inclusief heerlijk dinerbuffet).

Een fijne vrije ochtend. Gaat u zelf even op verkenning in de bruisende metropool, neemt u een duik in het zwembad of leest u liever een goed boek in het zonnetje? In de middag gaan we op naar het oude stadsgedeelte van Dubai. Waar we gisteren kennis hebben gemaakt met de moderne architectuur, is het vandaag tijd voor de culturele stadstour. Allereerst aandacht voor de magnifieke Jumeirah moskee. Na een korte fotostop gaan we naar de historische wijk Bastakiya. Hier wandelen we langs oude huizen gebouwd door uit Iran gevluchte kooplieden. Ook het Al-Fahidi fort dat rond 1787 werd gebouwd om de stad te beschermen bewonderen we. Dit oudste gebouw deed dienst als paleis, legerplaats en gevangenis. Vandaag de dag is het Dubai Museum gevestigd in het gebouw. In dit museum komen we meer te weten over de interessante geschiedenis van de stad. Per abra (houten watertaxi) steken we de Dubai Creek over naar de sfeervolle kruiden- en goudsoeks met overweldigende geuren en kleuren. De drukte op en rond de Creek zal u doen verbazen. In de avond genieten we van de prachtig verlichte skyline van Dubai tijdens een Dhowcruise over de Dubai Creek (inclusief heerlijk dinerbuffet). Hier komen het oude en nieuwe Dubai samen. Een onvergetelijke ervaring!