Sydney deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu Sydney deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu

Sydney deel 1

Door: Pascalle en Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels & Pascalle

14 Januari 2007 | Australië, Sydney

Sydney is de hoofdstad van de deelstaat Nieuw-Zuid-Wales in Australië en is de grootste en oudste stad in het land. Sydney telt (2005) meer dan 4.200.000 inwoners. Sydney is een wereldstad en staat op de lijst van wereldsteden op de negende plaats. Sydney is niet de hoofdstad van Australië, dat is Canberra.

" The Rocks Market "
Zondag de 14e hebben we gewinkeld op The Rocks Market met meer dan honderd stalletjes met een diversiteit aan producten, waaronder veel Australische souvenirs. Na een voetreis van meer dan een half uur kwamen we daar eindelijk aan, we hadden al een xtra tas voor de souveniers meegenomen. Er waren inderdaad 150 stalletjes met hele dure souveniers, allemaal art dingen...gewoon geen bal aan, we wilden de laatste paar dingen nog even in slaan.

" Sydney Opera House "
Het Sydney Opera House is een gebouw voor opera en andere muziek in Sydney. Het gebouw bevat niet alleen een operazaal, maar ook nog drie andere concertzalen, restaurants en bars. Was echt gaaf om dit live te zien!!

" Sydney Harbour Bridge "
De brug is van staal gemaakt en bestaat uit 6 miljoen (met de hand geslagen) klinknagels. Sterke kabels moeten voorkomen dat de brug door de hete zon uitzet. Het is de breedste brug van de wereld (niet de langste, dat is de New River Gorge brug in de USA). Sydney Harbour bridge is 1149 meter in lengte en heeft een boogspan van 503 meter. De top van de boog is 134 meter boven zeeniveau. Door zijn mooie ligging is het een beroemd internationaal symbool geworden. Deze brug kan je beklimmen en we zitten te twijfelen omdat de prijs vrij hoog is en Passie nu al d'r broek vol heeft zitten!!