Sydney deel 3 - Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu Sydney deel 3 - Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu

Sydney deel 3 - Bondi Beach

Door: Pascalle en Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels & Pascalle

16 Januari 2007 | Australië, Sydney

Wie in Australie strand zegt, bedoelt Bondi Beach. Deze 'grand dame' onder de stranden staat synoniem voor de Australische strandcultuur en dat is hier goed te merken. Hier vind je alle clichés die bij het Australische strandleven horen: gebronsde life guards, beach babes, bleke Engelse toeristen en stoere surfers. Bondi betekent 'branding' in een Aboriginal taal en dit strand is al lange tijd een mekka voor zon- en surfliefhebbers. Door de mengelmoes van reizigers, surfers, locals en zelfs celebrities hangt er tegenwoordig een kosmopolitische sfeer. Vroeger werden immigranten ritueel gedoopt in de zee bij Bondi Beach. Pas na de symbolische onderdompeling mochten ze zich Australier noemen en voelen.

Naast het brede s(n)ikkelvormige strand loopt een boulevard met diverse winkeltjes en trendy cafés en vinden er regelmatig festivals plaats.

Bondi is te bereiken met de trein naar Bondi Junction en dan neem je de bus richting het strand. Dit hebben we uiteraard netjes gedaan en jawel we hebben weer een daytrip ticket gekocht maar dit keer zijn we op 1 plek gebleven! De ochtend begon met bewolking maar gelukkig trok dit al snel weg. We hebben een paar uur op het strand gelegen en zien er nu uit als een
" krootje" pffff wat was die zon onwijs heet zeg en de zee...brrrrr koud!! De zee was heel erg ruig, lekker zwemmen kon je niet maar wel met de golven mee liften...ook erg leuk om mee te maken. Bondi Beach is echt een gave plaats, schoon witte zandstrand en een azuurblauwe zee, prachtig om te zien.

• 16 Januari 2007 - 12:01

Rebecca:

een vraag mbt. de golven..... komen de bikini's nog mee naar huis, dames? Of..........zijn ze achter gebleven in de zee?
    Groetjes en tot gauw

• 16 Januari 2007 - 14:58

Mitch:

kosmopolitische sfeer?????
    hoe kom je in vredes naam aan dat word....

• 17 Januari 2007 - 15:35

Marielle:

hahaha :-) Go Mitch! Go Mitch! Go Mitch!

Kom nu maar weer gauw naar huis, het is nou wel weer mooi geweest.

• 17 Januari 2007 - 23:51

Niels & Pascalle:

Komt dat niet voor in jullie woordenboek??.

Tja ze weet niet wat braken is maar wel wat kosmopolitisch is. hahaha.

We komen er aan hoor!! FF 20 uur vliegen en we staan op de stoep. We zien je wel tegen het raam aangeplakt staan op schiphol.

Hoe herken je ons?

Niels: Enorm Bruin met witte tanden en een flinke baard.

Pascalle: Nog iets bruiner met witte/gele tanden. GELE schoenen aan en een witte trui met "Down Under"