Everglades & Keys - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu Everglades & Keys - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu

Everglades & Keys

Door: Pascalle & Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels & Pascalle

06 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nationaal park Everglades is een natuurgebied in het zuidwesten van de staat Florida in de VS. Dit kwetsbare en complexe ecosysteem combineert een brede ondiepe rivier met een subtropisch klimaat en een verscheidenheid aan flora en fauna. Het wordt ook een rivier van gras met kleine eilandjes van bomen genoemd. Seminole- en Miccosukee-Indianen leven in dit gebied.

We hebben met een Airboat een deel van de Everglades gevaren, althans soms ook wel geraced, het leek net een race circuit! Het was ontzettend gaaf, veel mongrove bomen maar helaas GEEN levende krokodil gezien. Wel hebben we veel dode krokodillen langs de weg gezien maar die zijn niet meer spannend genoeg om naar te kijken.

Daarna zijn we doorgereden naar Key largo, we wilden naar Key West maar dat was veel te lang om te rijden, dus zijn we in Key Largo blijven hangen! Waar we zowel in de Golf van Mexico en de Atlantische Oceaan zijn geweest.

• 07 Mei 2008 - 12:54

Mike:

Van die dooie krokodillen had je toch leuke handtasjes of laarzen voor Niels kunnen maken?
    Het lijkt ons onwijs gaaf om daar ook eens een keertje te bivakeren. Veel plezier de komende dagen.

Groetjes,
    Mike