Hoover Dam - 29 september - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu Hoover Dam - 29 september - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels & Pascalle Kleiweg - WaarBenJij.nu

Hoover Dam - 29 september

Door: Pascalle & Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels & Pascalle

29 September 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanuit de Grand Canyon hebben we onze reis vervolgd richting Las Vegas we hebben de de bekende route 93 gereden via De Hoover Dam.

Stukje Geschiedenis......
De Hoover Dam is een betonnen boogdam in de Colorado River ter hoogte van de Black Canyon (op de grens tussen de Amerikaanse staten Arizona en Nevada). De dam – die 48 kilometer ten zuidoosten van Las Vegas ligt – is vernoemd naar Herbert Hoover die een sleutelrol speelde bij de bouw van de dam, eerst als Secretary of Commerce (Minister van Handel) en later als president van de Verenigde Staten. Hoover Dam werd gebouwd door Six Companies Incorporated, onder leiding van Frank Crowe. De bouw begon in 1931 (of mogelijk in 1930) en werd in 1936 afgerond, ruim twee jaar voor de geplande datum. De dam wordt uitgebaat door de Bureau of Reclamation van het U.S. Department of the Interior (het Ministerie van Binnenlandse Zaken).

Het reservoir dat achter de dam ontstaan is, heet Lake Mead en is vernoemd naar Elwood Mead die het toezicht had bij de aanleg van de dam.